Duoen Ingrid Hjerpseth (orgel) og Vibeke Breian (saksofon) blir å høre på i Hvasser kirke, søndag 9. august kl 15.00.

Ingrid Hjerpseth er organist utdannet fra Norges musikkhøgskole med master i utøvende orgel, der hun studerte hos Anders Eidsten Dahl og Inger-Lise Ulsrud, med fordypning i nyere norsk orgelmusikk og improvisasjon. Hun har spilt konserter ved en rekke kirker og festivaler, og opptrer jevnlig både som solist og i samarbeid med andre musikere. Hun er organist i Voksen kirke og arbeider ved Uranienborg kirkes korskole, i tillegg til frilansvirksomhet. Improvisasjon står sentralt i hennes kunstneriske virksomhet, med fokus på klanglig utforskning, samspill og tilstedeværelse i øyeblikket.

Vibeke Breian (saxofon, konsert med I. Hjerpseth) Utdannet ved Norges musikkhøgskole, Conservatoire National de Région de Paris hos Jean Ledieu og Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris hos Daniel Deffayet. Fransk statsstipend. Førstepris ved avsluttende eksamen i Paris 1986.
Tallrike engasjementer i Oslo Filharmoniske Orkester og andre norske orkestere. Solist med flere norske symfoniorkestere. Aktiv kammermusiker, bl.a. Oslo Saxofonkvartett og konserter med pianisten Sergej Osadchuk og organisten Johan Martin Røsand, deltagelse i festivaler og festspill.
Førsteamanuensis i saxofon ved Norges musikkhøgskole 1988–2024.
Programmet byr på et variert uttrykk med musikk fra blant andre Bozza, Bédard, Hovland, samt norske folketoner.
Det er fri entré med kollekt (Vipps).
