Jon Martin Høie spiller konsert i Slagen kirke søndag 9. august kl 15.00.

Jon Martin er utdannet kantor ved Norges musikkhøgskole og Hochschule für Musik und Theater i Hamburg. Han har bachelor i kirkemusikk og master i solistisk orgelspill, og studerte med professorene Kåre Nordstoga, Terje Winge og Matthias Neumann samt førsteamanuensis Anders Eidsten Dahl. Senere fulgte studier i tysk, pedagogikk og musikkteori. Siden 2019 har han jobbet som kantor i Bragernes kirke, fra 2025 i 100%-stilling. Han er dirigent for kirkens jentekor og ungdomskor og han leder menighetens orgeklubb. Jon Martin Høie konserterer jevnlig både i og utenfor Bragernes kirke.
Program
Konsertens hovedverk er Alexandre Guilmants mektige orgelsonate nr. 1 i d-moll. I tillegg blir det musikk av en annen franskmann, Louis Vierne, og den norske komponisten og organisten Sverre Eftestøl.
Det er fri entré med kollekt (Vipps).
