6. august 2026 – Hovedkonsert – Victoria Ulriksen i Sandefjord kirke

Victoria Ulriksen spiller på Marcussen-orgel i Sandefjord kirke torsdag 6. august 2026 kl 19.00

Bestill billett her!

Victoria Ulriksen (f. 2006) studerer utøvende orgel på bachelorstudiet ved Hochschule für Musik und Theater Leipzig hos professor Martin Schmeding, parallelt med kirkemusikk på bachelorstudiet ved Norges musikkhøgskole hos professor Kåre Nordstoga. Hun studerer også hammerklaver og moderne klaver hos professor emerita Liv Glaser.

Hun har mottatt priser i konkurranser i både inn- og utland, og mottar jevnlig støtte og stipend fra blant annet Jansons Legat, Tom Wilhelmsens stiftelse og Fegerstens stiftelse. Hun mottok Forsberg og Aulies musikerstipend i 2025.

Victoria debuterte allerede som 15-åring i Oslo Domkirke, og utenlands i 2023 på Skandinavias eneste Cavaillé-Coll orgel i København. Hun har siden spilt konserter i Westminster Abbey, Nidarosdomen og Fraumünster Zürich.

Victoria har spilt på en rekke festivaler som Oslo Internasjonale Kirkemusikkfestival, Festival Internacional de Órgão e Música Sacra, International Organ Summer Karlsruhe og Nordisk Kirkemusikkfestival. Hun har åpnet Salzburg Festspiele 4 ganger, og åpnet konsertsesongen 20026 i Stadtkirche St. Wenzel (Naumburg) på det berømte Hildebrant orgelet som Bach spilte på.

I 2026 spiller hun blant annet i St. Paul’s Cathedral London, Saint-Ouen Abbey, Grote of St.-Bavokerk Haarlem og Westminster Abbey, samt på festivaler som Festspillene i Bergen, OrgelGlanzLichter og Internationaler Orgelsommer Nürnberg på Europas tredje største orgel. Hun startet året med to utsolgte nyttårskonserter i Stockholm Stadshus.

Victoria representerer Norge under Nordisk Kirkemusikksymposium i 2028. Hun spiller på den Internasjonale Orgelsommeren i Hallgrímskirkja 2027 og en orgelkonsert i Notre-Dame de Paris i 2029.

Hjemmeside til Victoria Ulriksen

 

Previous slide Next slide Show content Hide content